Spoločnosť so sídlom v Che-pej zvažuje tiež zriadenie výskumného a
vývojového centra v Thajsku, ktoré by mohlo pracovať na batériových
pikapoch, povedal Narong Sritalajon, riaditeľ divízie Great Wall Motor
Thailand.
Investície v Thajsku, ktorého cieľom je stať sa regionálnym centrom
výroby elektrických vozidiel (EV), by čiastočne záviseli od vládnych
dotácií, dodal Narong.
Hoci čínske spoločnosti Great Wall Motor a BYD už v Thajsku veľa
investovali, na tamojšom automobilovom trhu naďalej dominujú japonskí
výrobcovia automobilov vrátane Toyota Motor a Isuzu Motors.
Vláda v Thajsku si dala za cieľ dosiahnuť pomocou daňových úľav a
dotácií, aby približne 30 % z ročnej produkcie, čo predstavuje približne
2,5 milióna áut, bolo do roku 2030 elektrických.
Great Wall uviedla koncom roka 2021 na trh v Thajsku svoje kompaktné
elektrické vozidlo Ora Good Cat. To sa minulý rok stalo najpredávanejším
elektromobilom v krajine.
Great Wall vstúpila do Thajska v roku 2020 po prevzatí bývalého závodu
General Motors. V tom v súčasnosti vyrába dve hybridné vozidlá Haval a
plánuje začať s výrobou Ora Good Cat na budúci rok. Spoločnosť sa bude
zároveň snažiť získať viac komponentov z miestnych zdrojov vrátane
batérií, aby splnila požiadavky vládnej schémy stimulov.
Batérie pre model Ora Good Cat 500 Ultra, ktorý sa zatiaľ do Thajska
dováža, v súčasnosti vyrába čínska spoločnosť CATL. Great Wall však
neplánuje nákup batérií od CATL pre budúcu výrobu tohto vozidla v
Thajsku.
Thajsko pritom rokuje s CATL, dominantným svetovým výrobcom batérií, a s
ďalšími producentmi o vybudovaní výrobných zariadení v druhej najväčšej
ekonomike juhovýchodnej Ázie.
(1 EUR = 1,0715 USD)